DUS

Princip for DUS

• Skole og DUS opfattes som én enhed, og Dussen er omfattet af skolens overordnede målsætning,  værdier og øvrige relevante principper.
  • At Dussen er med til at skabe en tryg, meningsfuld og varieret dag for børnene samt understøtte og fremme børnenes dannelse og deres alsidige, sociale og personlige udvikling samt trivsel.

• I DUS arbejder vi udfra skolens værdigrundlag, og kommunikationsprincip. Derudover er vores opgave at arbejde med og ud fra kerneområderne i ”Fælles mål for DUS”, som nævnes herunder
  1. Personlig udvikling
  2. Social udvikling
  3. Sprog og kommunikation
  4. Sundhed, bevægelse og motorisk udvikling
  5. Kulturelle udtryksformer og værdier
  6. Naturen
  • at Dussen tilbyder børnene aktiviteter, der stimulerer leg, nysgerrighed og inkluderende fællesskab, og at der både tager hensyn til den samlede gruppe og det enkelte barns behov.
  • at Dussen er en meget aktiv part i overgangen mellem børnehaverne og børnehaveklassen.
  • at personalet i Dussen samarbejder med skolens øvrige personale om at sikre børnenes trivsel.
  • at der er fokus på børnenes sociale og personlige kompetencer, således børnene opbygger positive relationer på tværs af klasser og aldersgrupper i nogle børnefællesskaber, der bygger på accept og respekt for hinandens forskelligheder.