Princip vedrørende kommunikation

• At sikre at skolen og forældrene i samarbejde tager ansvar for det enkelte barns faglige, sociale og dannelsesmæssige udvikling, så alle elever trives og bliver så dygtige, de kan.

• Det tilstræbes, at kommunikationen mellem skole og hjem opleves af alle parter som anerkendende, åben og respektfuld.
  • Det tilstræbes, at skolen kommunikerer tydeligt og rettidigt til forældrene.
  • Det tilstræbes, at skolen er orienteret om væsentlige forhold i familien, som har betydning for elevens læring og trivsel.
  • Det tilstræbes, at skolen håndterer bekymringer og spørgsmål fra forældre med henblik på en tilfredsstillende løsning for begge parter.
  • Det tilstræbes, at skriftlig kommunikation mellem skole og hjem udelukkende sker via AULA.
  • Det tilstræbes at skabe gennemsigtighed ved kommunikationen, så forældrenes medansvar til at støtte op om elevernes læring og trivsel er optimal. (F.eks. brug af Min Uddannelse)