Skolestart 2024

Kære forældre til skolestartere 2024

På denne side har vi samlet information til jer forud for skolestart 2024.

Du tilmelder dit barn på hjemmesiden Skoleindskrivning.
Du skal logge ind med MitID, og indskrivningen er åben i perioden den 4. januar til den 1. februar 2024.
Når du indskriver dit barn i folkeskole, kan du samtidig indskrive til Skolefritidsordningen (DUS) på den valgte skole.

Du kan også altid melde dit barn ind i DUS på et senere tidspunkt på Pladsanvisningens hjemmeside.
Vi glæder os til at byde dig og dit barn velkommen, og vi glæder os til at give dit barn en god skolestart efter sommerferien.

Læs mere om Skolestart på Aalborg Kommunes hjemmeside.

Har du spørgsmål omhandlede skoleindskrivning eller skolestart, kontakt skolens kontor på telefonnummer 99 82 45 20 eller mail skansevejens-skole@aalborg.dk.

1. Læs om Orienteringsmøde angående skolestart
Fælles invitation til orienteringsmøde angående skolestart i Nørresundby.
Afholdes den 17. januar 2023 klokken 16.00-18.00 på Skansevejens Skole.

2. Læs om den Gode Overgang fra Aalborg Kommune

3. Læs om samarbejdsaftale
Samarbejdsaftalen er udarbejdet mellem børnehaverne i skoledistriktet og Skansevejens Skole som en plan for den gode overgang fra børnehave til skole.

4. Læs om håndtering af personoplysninger - læs her om, hvordan vi behandler dine og dit barns personoplysninger.

5. Informationsfolder fra Skansevejens Skole
Praktiske information omkring skolestart og skolegang på Skansevejens Skole.