Kost og sundhed

Princip vedrørende kost og sundhed - herunder skolemadsordning

• At fremme og fastholde elevernes koncentration over en hel skoledag med henblik på øget læring.
  • At have en fælles holdning til sund kost og ud fra dette arbejde mod samme mål.
  • At skabe sunde kostvaner hos børn og unge i skolen med henblik på at fremme sundhed og velvære og derved forebygge kostrelaterede sygdomme på lang sigt.

• At bidrage til et godt læringsmiljø ved at udvikle en sund madkultur på skolen.
  • At alle medarbejdere på skolen udviser en fælles holdning til sund kost og på flere måder arbejder dette ind i skolens hverdag og kultur. (signalværdi)
  • At skabe sunde rammer og muligheder for eleverne i det tidsrum, de er i skole/Dus, da eleverne spiser de fleste af dagens måltider på skolen og i Dus.
  • At øge elevernes bevidsthed om sunde madvaner ved en tidlig og vedvarende indsats gennem hele skoleforløbet.
  • Det tilstræbes, at der løbende sker en større omlægning til større brug af økologiske varer i hele skolens virksomhed i brug af madvarer.