Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Stamholddeling

Princip for Stamholdsdeling

Mål

  • På Skansevejens Skole arbejder vi årgangsbaseret, organiseret i stamhold og med dynamisk holddeling.                                                                                                                
  • Ved skolestart i 0. Årgang, fordeles eleverne på stamhold. Stamholdene dannes med baggrund i den viden det pædagogiske personale får gennem overgangssamtalerne med børnehaver, forældre og skole. 
  • Udover stamholdene arbejdes der med flydende holddeling på tværs af stamholdene. Holddelingen sker ud fra flere kriterier, eks. interesser, læringsstile, relationer, emner, niveau, køn mm. - holdstørrelsen vil derfor variere.
  • Stamholdenes sammensætning overvejes løbende i takt med barnets og årgangens udvikling.
  • Optimale læringsbetingelser for alle børn gennem skoleforløbet. 
  • Trivsel for det enkelte barn og årgangen som helhed                                 
  • Velfungerende stamhold 

 

Indhold

I sammensætningen af stamhold har vi fokus på: 

  • at børnene kan arbejde alene og sammen.                                                                             
  • at børnene bruger og udnytter deres kompetencer 
  • at det enkelte barn og årgangen som helhed fungerer
  • relevant specielle forhold, som kan få afgørende betydning for det enkelte barns trivsel og udvikling. 
  • Det betyder at stamholdene over tid også er dynamiske

 

Revision

  • Princippet blev revideret og godkendt på skolebestyrelsesmøde 16. juni 2021
  • Princippet revideres og godkendes i 2023