Underretning af hjemmene

Princip for underretning af hjemmene om elevernes udbytte af undervisningen

• At sikre forældrene får en passende orientering om deres barns faglige og trivselsmæssige udvikling, således der sikres et grundlag for, at forældrene kan bidrage til deres barns læring og trivsel

• Det tilstræbes, at underretningen af hjemmene om elevernes udbytte af undervisningen er fyldestgørende og tilpasset forældrenes forskellige forudsætninger.
  • Det tilstræbes, at give forældrene viden om, hvordan de i hjemmet bedst kan støtte deres barns læring og udvikling.
  • Det tilstræbes, at evalueringsmateriale vedr. den enkelte elev ligger digitalt tilgængeligt for forældre/skole på “Min Uddannelse”.
  • Faktuelt overholdes lovgivningen vedr. brug af karakterer, nationale test og elevplaner.

• Princippet blev revideret og godkendt på skolebestyrelsesmøde 16. juni 2021.