Princip for arbejdets fordeling for det undervisende personale
Mål
- At sikre størst mulig læring og trivsel for alle elever på baggrund af et fagligt og socialt udviklende miljø for det pædagogiske personale
Indhold
- Fagopdelt undervisning skal varetages - så vidt muligt - af lærere med undervisningskompetence i de fag, de underviser i.
- Ved fordeling af arbejdsopgaver lægges vægt på vurderingen af opgavens indhold og omfang, medarbejderens erfaring og kompetence samt årgangens sammensætning.
- At planlægge den størst mulige kontinuerlige skolegang for eleverne.
- Ved længerevarende fravær af en lærer eller pædagog, laves en vedvarende og sammenhængende vikardækning.
- At have fokus på opdelt afdelings- og årgangsteams for at styrke og udvikle teamsamarbejdet og den fælles forberedelse samt styrke den enkelte medarbejders udvikling og kompetencer.
Revision
- Princippet blev revideret og godkendt på skolebestyrelsesmøde 16. juni 2021
- Princippet revideres og godkendes i 2023