Princip for undervisningens organisering
Mål:
- Målet er, at eleverne oplever variation i de daglige undervisningsformer, og at eleverne samtidig får mulighed for fordybelse – altså at skabe en passende balance mellem stabilitet og fleksibilitet med henblik på at eleverne skal blive så dygtige som muligt.
- Målet er at fremme alle elevers læring gennem en tydelig og kontinuerlig læringsprogression.
- Det skal indtænkes, at fag- og opgavefordelingen giver skolens elever de bedste lærings- og trivselsmuligheder.
Indhold:
- Eleverne har et grundskema (fag, understøttende undervisning), som i løbet af året også brydes op, eksempelvis i projektuger, fagdage, ture ud af huset, lejrture, arrangementer (internt og eksternt), holddannelse, praktikforløb og lignende.
- Samarbejdet i de enkelte team og på tværs af personalegrupper vægtes og understøttes af ledelsen med henblik på at skabe kontinuitet (rød tråd) i undervisningen og fremme elevernes trivsel og læring.
- Skolens medarbejdere tilstræber, at eleverne på alle skoledage får mulighed for bevægelse, der er tænkt pædagogisk sammen med den faglige undervisning.
Revision
- Princippet blev revideret og godkendt på skolebestyrelsesmøde 16. juni 2021
- Princippet revideres og godkendes i 2023