Princip for Stamholdsdeling
Mål
- På Skansevejens Skole arbejder vi årgangsbaseret, organiseret i stamhold og med dynamisk holddeling.
- Ved skolestart i 0. Årgang, fordeles eleverne på stamhold. Stamholdene dannes med baggrund i den viden det pædagogiske personale får gennem overgangssamtalerne med børnehaver, forældre og skole.
- Udover stamholdene arbejdes der med flydende holddeling på tværs af stamholdene. Holddelingen sker ud fra flere kriterier, eks. interesser, læringsstile, relationer, emner, niveau, køn mm. - holdstørrelsen vil derfor variere.
- Stamholdenes sammensætning overvejes løbende i takt med barnets og årgangens udvikling.
- Optimale læringsbetingelser for alle børn gennem skoleforløbet.
- Trivsel for det enkelte barn og årgangen som helhed
- Velfungerende stamhold
Indhold
I sammensætningen af stamhold har vi fokus på:
- at børnene kan arbejde alene og sammen.
- at børnene bruger og udnytter deres kompetencer
- at det enkelte barn og årgangen som helhed fungerer
- relevant specielle forhold, som kan få afgørende betydning for det enkelte barns trivsel og udvikling.
- Det betyder at stamholdene over tid også er dynamiske
Revision
- Princippet blev revideret og godkendt på skolebestyrelsesmøde 16. juni 2021
- Princippet revideres og godkendes i 2023